Birthday Math(誕生日の数学), GPS Math(GPS(位置)の数学)~人と場所をつなげる数学(算数)の旅~
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Journey - mathematics that connects the people and location - (mathematics of GPS (position)) (math birthday) Birthday Math, GPS Math of (arithmetic)
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竹久 夢二(たけひさ ゆめじ、明治17年(1884年)9月16日 - 昭和9年(1934年)9月1日)は日本の画家・詩人。本名は竹久 茂次郎(たけひさ もじろう)。

数多くの美人画を残しており、その抒情的な作品は「夢二式美人」と呼ばれ、大正浪漫を代表する画家で、「大正の浮世絵師」などと呼ばれたこともある。また、児童雑誌や詩文の挿絵も描いた。文筆の分野でも、詩、歌謡、童話など創作しており、なかでも、詩『宵待草』には曲が付けられて大衆歌として受け、全国的な愛唱曲となった。また、多くの書籍の装幀、広告宣伝物、日用雑貨のほか、浴衣などのデザインも手がけており、日本の近代グラフィック・デザインの草分けのひとりともいえる。


彼自身の独特な美意識による「夢二式美人画」と呼ばれる作品の多くは、日本画の技法で描かれ(軸物や屏風仕立てで遺る)、また、洋画(キャンバスに油彩)技法による女性像や風景画ものこされている。好んでさまざまな表現形式を試みたが、むしろ、それらは後世になってから評価されたもので、当時の時点においては、印刷された書籍の表紙や広告美術などが多くの目に触れ、大衆人気というかたちで脚光を浴びたのであった。一時は中央画壇への憧れもあったようだが受け入れられず、終生、野にあって新しい美術のあり方を模索した。

世の動きとしてみた場合、当時の画壇ではさまざまな芸術思潮が交錯し、ある意味で胎動期の不定のさなかである。都市における大衆文化の開花による消費生活の拡大を背景とした、新しい応用美術としてのデザインというものの黎明の時代であり、夢二もこれに着目した。生涯の後期にいたっては、彼の図案家としての才能の実績において、生活と結びついた美術を目指し、あるいは産業と融合すべきとの理念を持ち、むしろ積極的に、商業美術(のちにいわれるグラフィック・デザイン)の概念を描いていたようである。榛名山産業美術研究所の構想や、先進欧米視察への野望がこのことを裏付けている。

画集・詩文集・童話は21世紀に入ってもさまざまな装丁で刊行されている。



絵画
夢二画集 春の巻(洛陽堂 1909年)
夢二画集 夏の巻(洛陽堂 1910年)
小曲絵本「三味線草」(新潮社 1915年)
露地の細道(春陽堂 1919年)
黒船屋(1919年)
長崎十二景(1920年)
女十題(1921年)  など


昭和9年(1934年)50歳。実際には満49歳11ヶ月で逝去。


生誕 明治17年(1884年)9月16日
  岡山県邑久郡本庄村(現・岡山県瀬戸内市邑久町本庄)
死去 昭和9年(1934年)9月1日)


1884年9月16日 岡山県邑久郡本庄村(現・岡山県瀬戸内市邑久町本庄)に代々酒造業を営む家に次男として生まれる。
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Takehisa Yumeji
Painter and poet of Japan - (September 1, 1934 16, 2005 Takehisa Yumeji, Meiji (1884) September) is Takehisa Yumeji. Takehisa ShigeruJiro real name (will Mojiro Takehisa).

It has left a beautiful woman painting a number of his works lyrical is called "dream Type 2 beautiful woman", sometimes a painter to represent the Taisho Roman, it was called as "ukiyo-e of Taisho". In addition, I also draw illustrations of poetry and children's magazines. In the field of literary, we are creative poetry, songs, fairy tales such as, among others, and received as a song popular song attached to the poem "Yoimachigusa", became a favorite song nationwide. Also, in addition to Book Design of many books, advertising products, and grocery, we are also engaged in the design, such as yukata, can be called one of the pioneers of modern graphic design in Japan.


Many of the works called by the unique aesthetic of himself as "a dream Type 2 beautiful pictures", and also, (fastest finishes in the folding screen tailoring and Jikumono) drawn in technique of Japanese paintings, Ya woman image by technique (oil on canvas) Movie landscape also has been left. We tried a variety of representation by preference, but rather, they, which has been evaluated from getting to posterity, at the time point of the time, such as advertising and art cover of a printed book touches on many eyes, and masses It was was in the spotlight in the form of popularity. It seems there was also longing to the central temporary art world, but was not accepted, for life, was to explore a new way of art In the field.

If you are viewed as a movement of the world, various art trend of thought is interlaced, is midst of indefinite period of fetal movement in a certain sense in the art world at the time. This is the age of dawn of things against the background of increased consumption by life flowering of popular culture in the city, and as a new design of applied art, dream two also focused on this. For reached late in life, in the performance of talent as a design house of him, or the aim of art coupled with life and has a philosophy and to be fused with the industry, actively rather, commercial art (Nochinii they seemed to draw the concept of graphic design) to be broken. Initiatives and industry Harunasan Institute of Arts, ambition to developed Western visit has confirmed that this.

Illustrations, poetry collection, fairy tale has been published in a variety of binding, even in the 21st century.


Painting
Maki dream two spring art book (Rakuyo-do 1909)
Winding of two art book summer dream (Rakuyo-do 1910)
Pieces picture book "shamisen grass" (Shinchosha 1915)
Pathways of bare ground (Shun'yo-do 1919)
Kurofune-ya (1919)
Twelve Kei Nagasaki (1920)
Dai woman and ten (1921)


1934 50-year-old. And passed away in a fully 49 years 11 months in practice.


16, 2005 birth of Meiji (1884) September
  Oku-gun, Okayama Prefecture Honjo village (now Okayama Prefecture Setouchi Oku-cho, Honjo)
Showa died nine years (1934) September 1)


I was born as the second son in the house engaged in the brewing industry for generations to Oku-gun, Okayama Prefecture Honjo village (now Okayama Prefecture Setouchi Oku-cho, Honjo) September 16, 1884.

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岡山県邑久郡本庄村
(岡山県瀬戸内市邑久町本庄)
夢二郷土美術館 分館
(夢二生家・少年山荘)
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(Okayama Setouchi Oku-cho, Honjo)
Two local museum annex dream
(Dream-boy two birthplace Sanso)
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岡山県岡山市中区
(夢二郷土美術館)
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Okayama, Okayama Prefecture, Naka-ku
(Yumeji  local museum)
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京都市東山区二寧坂
(竹久夢二寓居跡)
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Higashiyama-ku, Kyoto City NiYasushi-zaka
(Gukyo trace Takehisa Yumeji)
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東京・雑司ヶ谷霊園 (竹久夢二の墓)
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Tokyo Zoshi months valley cemetery
(Tomb of Takehisa Yumeji)
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位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

岡山県岡山市中区  夢二郷土美術館 の場合 (経度,緯度)=(34.670761,33.934583)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(34670761,33934583)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
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Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (34.670761,33.934583) case of Okayama, Okayama Prefecture, Naka-ku, dream two local museums
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (34670761,33934583)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////日本語版 ///////////////////////



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位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

京都市東山区二寧坂(竹久夢二寓居跡) の場合 (経度,緯度)=(34.995443,135.781817)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(34995443,135781817)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)

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Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (34.995443,135.781817) In the case of (two Gukyo trace Takehisa dream), Higashiyama-ku, Kyoto City NiYasushi-zaka
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (34995443,135781817)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////English edition 2///////////////////////



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位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

東京・雑司ヶ谷霊園の場合 (経度,緯度)=(35.722681,139.718098)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(35722681,139718098)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)

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Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (35.722681,139.718098) In the case of Tokyo Zoshi months valley cemetery
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (35722681,139718098)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////日本語版3 ///////////////////////



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