Birthday Math(誕生日の数学), GPS Math(GPS(位置)の数学)~人と場所をつなげる数学(算数)の旅~
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Journey - mathematics that connects the people and location - (mathematics of GPS (position)) (math birthday) Birthday Math, GPS Math of (arithmetic)
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一休
一休宗純(いっきゅうそうじゅん)(明徳5年1月1日(1394年2月1日) - 文明13年11月21日(1481年12月12日))は、室町時代の臨済宗大徳寺派の僧、詩人。説話のモデルとしても知られる。『一休咄』に代表される頓知咄(とんちばなし)を生み出す元となった。

伝記
幼少期は頓知小僧で、青年期に厳しい修行を積んで名僧となったという逸話が多い。子供向けの物語では、特にこの傾向が強い。また、幼少期の逸話には頓知で和尚や足利義満をやり込める話が添えられることが多い。これは『一休咄』と史実の一休を一つの物語にしており幼少期については史実から遠いと言えるが青年期以降のエピソードのみでは堅い話となるので、親しみを持たせるためにこのようにしたと思われる。なお幼少期の一休の名前や寺の名前、生まれについては明示するものとしないものがある。



自由奔放で、奇行が多かったといわれる。以下のような逸話が伝わっている。


木製の刀身の朱鞘の大太刀を差すなど、風変わりな格好をして街を歩きまわった。これは「鞘に納めていれば豪壮に見えるが、抜いてみれば木刀でしかない」ということで、外面を飾ることにしか興味のない当時の世相を批判したものであったとされる。
親交のあった本願寺門主蓮如の留守中に居室に上がりこみ、蓮如の持念仏の阿弥陀如来像を枕に昼寝をした。その時に帰宅した蓮如は「俺の商売道具に何をする」と言って、ふたりで大笑いしたという。
正月に杖の頭にドクロをしつらえ、「ご用心、ご用心」と叫びながら練り歩いた。
こうした一見奇抜な言動は中国臨済宗の僧・普化など唐代の禅者と通じるものがあり、教義の面では禅宗の風狂の精神の表れとされる。同時に、こうした行動を通して仏教の権威や形骸化を批判・風刺し仏教の伝統化や風化に警鐘を鳴らすものでもあった。彼の禅風は、直筆の法語として『七仏通誡偈』が残されていることからも伺える。

この戒律や形式にとらわれない人間臭い生き方は民衆の共感を呼び、江戸時代に彼をモデルとして『一休咄』に代表される頓知咄(とんちばなし)を生み出す元となった。

一休宗純が遺した言葉

門松は冥土の旅の一里塚めでたくもありめでたくもなし(『狂雲集』[要出典])
『一休蜷川狂歌問答』に「門松はめいどのたびの一里づか馬かごもなくとまり屋もなし」という類似の歌がある。 一方『狂雲集』は漢詩集なので和語の歌は収録されておらず、念の為点検したがその様な内容の詩偈も見当たらない。 一般に流布している歌だが、禅文化研究所発行の『一休道歌』には見当たらず、後世の変容である可能性が高い。

釈迦といふ いたづらものが世にいでて おほくの人をまよはすかな
秋風一夜百千年(秋風のなかあなたと共にいる。それは百年にも千年の歳月にも値するものだ)
花は桜木、人は武士、柱は桧、魚は鯛、小袖 はもみじ、花はみよしの
女をば 法の御蔵と 云うぞ実に 釈迦も達磨も ひょいひょいと生む
世の中は起きて稼いで寝て食って後は死ぬを待つばかりなり
南無釈迦じゃ 娑婆じゃ地獄じゃ 苦じゃ楽じゃ どうじゃこうじゃと いうが愚かじゃ
親死に 子死に 孫死に 
(これは仙崖が信者にめでたい言葉を書いてくれと請われ「祖死父死子死孫死」と書いた逸話の誤りだと思われる)出典『禅門逸話集成』禅文化研究所




出生地は京都で、出自は後小松天皇の落胤とする説が有力視されている 。『一休和尚年譜』によると母は藤原氏、南朝の高官の血筋であり、後小松天皇の寵愛を受けたが、帝の命を狙っていると讒言されて宮中を追われ、民間に入って一休を生んだという 。

幼名は、後世史料によると千菊丸。長じて周建の名で呼ばれ狂雲子、瞎驢(かつろ)、夢閨(むけい)などと号した。戒名は宗純で、宗順とも書く。一休は道号である。

6歳で京都の安国寺 の像外集鑑(ぞうがいしゅうかん)に入門・受戒し、周建と名付けられる。早くから詩才に優れ、13歳の時に作った漢詩『長門春草』、15歳の時に作った漢詩『春衣宿花』は洛中の評判となり賞賛された。

応永17年(1410年)、17歳で謙翁宗為(けんおうそうい)の弟子となり戒名を宗純と改める。ところが、謙翁は応永21年(1414年)に死去し、この頃に一休も自殺未遂を起こしている。応永22年(1415年)には、京都の大徳寺の高僧、華叟宗曇(かそうそうどん)の弟子となる。「洞山三頓の棒」という公案に対し、「有ろじより 無ろじへ帰る 一休み 雨ふらば降れ 風ふかば吹け」と答えたことから華叟より一休の道号を授かる。なお「有ろじ(有漏路)」とは迷い(煩悩)の世界、「無ろじ(無漏路)」とは悟り(仏)の世界を指す。

応永27年(1420年)、ある夜にカラスの鳴き声を聞いて俄かに大悟する。華叟は印可状を与えようとするが、一休は辞退した。華叟はばか者と笑いながら送り出したという。以後は詩、狂歌、書画と風狂の生活を送った。

正長元年(1428年)、称光天皇が男子を残さず崩御し伏見宮家より後花園天皇が迎えられて即位したが、この即位には一休の推挙があったという。文明6年(1474年)、後土御門天皇の勅命により大徳寺の住持に任ぜられた。寺には住まなかったが再興に尽力し、塔頭の真珠庵は一休を開祖として創建された。また、戦災にあった妙勝寺を中興し草庵・酬恩庵を結び、後に「一休寺」とも呼ばれるようになった。天皇に親しく接せられ、民衆にも慕われたという。

文明13年(1481年)、酬恩庵(京都府京田辺市の薪地区)おいてマラリアにより死去。享年88。臨終に際し「死にとうない」と述べたと伝わる


生誕 明徳5年1月1日(1394年2月1日)
 京都
死没 文明13年11月21日(1481年12月12日)
 酬恩庵(京都府京田辺市)


出生地は京都で、出自は後小松天皇の落胤とする説が有力視されている 。『一休和尚年譜』によると母は藤原氏、南朝の高官の血筋であり、後小松天皇の寵愛を受けたが、帝の命を狙っていると讒言されて宮中を追われ、民間に入って一休を生んだという 。


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Ikkyu
Ikkyusojun ( Ikkyusojun ) ( February 1 ) ( 1394 January 1, 1394 - December 12 ) November 21, 1481 ( 1481 ) is Rinzai school Daitokuji Muromachi period monk , poet . Also known as a model of narrative . It is the source that produces ( Tonchi Tale ) Tonchi咄represented by " Ikkyu咄" .

Biography
Anecdote childhood in Tonchi boy , that was a Meditate laden with strict training in adolescence often . In a story for children , this trend is particularly strong . In addition, the story lam into the Ashikaga Yoshimitsu and priest in Tonchi is accompanied by the story of his childhood in many cases. It can be said that far from historical fact about childhood this has been the story of one Ikkyu of historical fact as " Ikkyu咄" but so is the story hard is only episode of adolescence or later , we do this in order to have a familiarity I seem to be . It should be noted that there is what does and does not want to explicitly name of the temple and the name of Ikkyu of childhood , for the birth .



It is said to be free -spirited , whimsy is in many cases. Anecdotes , such as the following is transmitted .


Etc. points to the large sword of red-lacquered sword sheath of the blade of a wooden , was walking around the city with a quirky -looking . This is that " it looks magnificent as long as paid in the sheath , but it is only a wooden sword if Mire by far " and , that it was one that criticized the social conditions of the time it is not only interested in decorating the outer surface .
Crowded up to the living room to the absence of the Honganji Monshu Rennyo there was friendship , and took a nap on the pillow Amitabha image on page Nembutsu of Rennyo . To say " what you want to stock-in-trade of I ," said Rennyo you came home at that time that was two of us a good laugh .
It furnished the skull to the head of the cane in the New Year , it was Neriarui shouting " Beware , beware " he said.
Some communication with Zen 's Tang Dynasty monk such as Huka Chinese Rinzai These seemingly bizarre behavior , it is a sign of the spirit of Fukyo of Zen in terms of doctrine . At the same time, it was also intended to sound the alarm weathering and tradition of Buddhism , satire criticizing the mere facade of authority and Buddhism through these actions . Zen -like his , suggests also that the " seven Buddha communication誡偈" is left as Hogo autograph .

Smell human way of life not to be seized with this format and precepts became the original is called the sympathy of the people , produce ( Tonchi Tale ) Tonchi咄represented by " Ikkyu咄" as a model him in the Edo era .

Words Ikkyusojun was left behind

There is no happily Kadomatsuhameidonotabinoichirizuka also happily ( "today Unshu " [citation needed ] )
There is a song like " Kadomatsu None stop shop not even basket horse Zuka Ichisato of each maid " and to " Ikkyu Ninagawa Kyoka Questions and Answers " . On the other hand the song of native Japanese words are not recorded "today Unshu " Because it is a anthology of Chinese poetry , was checked just to be sure , but poetry gate of the contents of such be missing . It is a song that has spread to the general , but it is not found of Zen Culture Research Institute issued the " Ikkyu if " , could be a transformation of future generations is high.

Kana lotus Mayo people of your Hoku Itadzura thing Toiu Buddha is the world Do not
Hundred thousand years the autumn wind overnight ( and with you within the autumn wind . That's what you deserve even course of thousand years -in-a-century )
Sakuragi , who samurai , cypress pillars , sea bream fish , short-sleeved kimono is maple , flowers of Miyoshi flowers
Buddha Dharma also also produce To Hyoihyoi downright 'll say the Mikura field method woman
Nari world is just wait to die after eating and sleeping earns awake
What 's Buddha says amen ' s 's ' s easy way 'm bitter 's hell ' s corrupt world but 're stupid
Mago-shi to the waist to the parent death
( This seems to be a mistake of anecdotes and wrote " death Mago-shi So-shichichi Chico " is tapped Sengake would like to write the word auspicious believers ) Source " Zenmon anecdote assembled " Zen Culture Research Institute




Birthplace in Kyoto , with the theory that the rear Rakuin Komatsu Emperor is promising the origin . Mother is a lineage of officials Fujiwara , the Southern Dynasty , received the favor of post- Komatsu Emperor but , being chased by the court is false charge that it is aimed at the life of the Emperor , and into the private sector "According to Ikkyu Osho Biography " and that gave birth to Ikkyu .

The childhood name , SenKikumaru According to the historical records posterity . Was Kyokumo-ko issue ,瞎驢( way out ) , and the like YumeNeya ( intangible ) is called in the name of Zhou Jian by Ji long. Posthumous name is a SoJun , I write in Sojun . Ikkyu is a road issue .

The introductory - Jukai image outside collection paragon of Ankokuji of Kyoto ( Zougai habit ) at the age of six , and is named ShuKen . Excellent poetic genius early on , Chinese poem that I made at the age of 13 " Nagato Shunso " , Chinese poem that I made at the age of 15 " Harukoromoyadohana " was admired became popular of Rakuchu .

1410 , I change the SoJun the posthumous name become a disciple of KenOu Sotame ( differences king Ken ) at the age of 17 . However , KenOu to death in 2009 for Oei era ( 1414 years ) , Ikkyu also caused a suicide attempt in these days . 22 years in the Oei era ( 1415 ) , it becomes disciple of ( Don oh yeah ) or high priest of Daitokuji of Kyoto , Hana叟宗cloudy . And bestow the way issue of Ikkyu than Hana叟taking an koan of " bar of Horayama three -needed " , you answered a " blow if wind-blown and it rains rest rain flava to return to non- alley than the same allo " . The world lost of ( worldly desires ) , I refer to the enlightenment of the world ( France) "no alley ( Mumo-ro ) " and " same allo ( Yumo-ro ) " is .

1420 , to Daigo in offhand to hear the cry of the crow in the night it is . Hana叟tries to give the applied shape, Ikkyu was declined . Hana叟that was sent out with a laugh and fool . I was living Fukyo of poetry , Kyoka , and document thereafter .

Tadashi-cho first year ( 1428 ) , and was crowned rear Hanazonoten'no is greeted from Fushimi Miyake passed away universal light Emperor without leaving the boys , but there was a recommendation of Ikkyu in this coronation . 1474 , and was appointed to the chief priest of temple of Daitokuji by royal command of rear Tsuchimikadoten'no . I did not live in the temple , but is committed to revival , pearl hermitage of subtemple It was founded as the founder Ikkyu . In addition, it entered into a hermitage , hermitage peace and the revival Katsutera strange that was in the war , it came to be called "the Ikkyutera " at the end . Sesse are intimate to the Emperor , and that was endeared to people .

1481 , and died of malaria Oite ( firewood district of Kyoto Kyotanabe ) peace hermitage . Age at death 88 . The travels and said, " do not shake death " during deathbed


( February 1, 1394 ) January 1, five-year birth Akinori
 Kyoto
( December 12, 1481 ) November 21, 2001 Date of death civilization
 Peace hermitage (Kyoto Kyotanabe )


Birthplace in Kyoto , with the theory that the rear Rakuin Komatsu Emperor is promising the origin . Mother is a lineage of officials Fujiwara , the Southern Dynasty , received the favor of post- Komatsu Emperor but , being chased by the court is false charge that it is aimed at the life of the Emperor , and into the private sector "According to Ikkyu Osho Biography " and that gave birth to Ikkyu .
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京都、大徳寺
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Kyoto, Daitokuji
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酬恩庵(京都府京田辺市)
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Peace hermitage (Kyoto Kyotanabe)
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位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

京都、大徳寺  の場合 (経度,緯度)=(35.043891,135.74603)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(35043891,135746030)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
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Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (35.043891,135.74603) if Kyoto, Daitokuji
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (35043891,135746030)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
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位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

京都府京田辺市 、酬恩庵  の場合 (経度,緯度)=(34.820988,135.757541)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(34820988,135757541)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)

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Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (34.820988,135.757541) if Kyoto Kyotanabe, hermitage of peace
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (34820988,135757541)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
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