Birthday Math(誕生日の数学), GPS Math(GPS(位置)の数学)~人と場所をつなげる数学(算数)の旅~
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Journey - mathematics that connects the people and location - (mathematics of GPS (position)) (math birthday) Birthday Math, GPS Math of (arithmetic)
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網野 善彦(あみの よしひこ、1928年(昭和3年)1月22日 - 2004年(平成16年)2月27日)は、日本の歴史学者。専攻は中世日本史。


『網野善彦著作集』(岩波書店・全18巻+別巻、2007年-2009年)

『中世荘園の様相』
『無縁・公界・楽――日本中世の自由と平和』
『中世再考――列島の地域と社会』
『日本社会再考――海民と列島文化』
『日本社会の歴史(上・中・下)』
『「日本」とは何か』
『日本の歴史をよみなおす』



業績・評価・批判
中世の職人や芸能民など、農民以外の非定住の人々である漂泊民の世界を明らかにし、天皇を頂点とする農耕民の均質な国家とされてきたそれまでの日本像に疑問を投げかけ、日本中世史研究に影響を与えた。また、中世から近世にかけての歴史的な百姓身分に属した者たちが、決して農民だけではなく商業や手工業などの多様な生業の従事者であったと主張した。その学説には批判もある。
日本史学に民俗学からのアプローチを行い、学際的な研究手法を導入した。
アナール学派の代表的歴史家であるフェルナン・ブローデルの著作に関わる『海から見た歴史―ブローデル『地中海』を読む』を、日本でのアナール学派の紹介者である二宮宏之らと共に著している。ただし、阿部謹也は、網野の方法論と学説の形成には、アナール学派の影響が必ずしもあるわけではないとコメントしている。
『無縁・公界・楽――日本中世の自由と平和』においてアジール概念の先駆者として平泉澄の共同体論を紹介したことで、批判を受けた。
渡辺京二は、『日本近世の起源 戦国乱世から徳川の平和へ』で、網野が中世史の事象である「無縁」を「自由」と解釈するとき、「戦後左翼の切ない夢想」がみとめられるとし、網野の理論構成自体も古典マルクス主義的であるなど、批判している。
西尾幹二や福田和也も、著書で網野の史論を批判しているほか、小谷野敦は『日本売春史』において、網野の「遊女」像を批判している。
晩年は、山梨県史の編纂や山梨県立博物館の構想にも携わり、山梨県史研究においては古代豪族の三枝氏や郡内地方で勢力を持った加藤氏を例に取り、甲斐源氏や武田氏中心の研究に異論を唱え、武田氏以外の氏族研究の必要性を提唱した。また、鎌倉時代中期には二階堂氏が甲斐守護であった可能性を示唆し、従来の武田氏評価の再検討を試みている。


「日本」論について
晩年期の著作である『「日本」とは何か』において、一般的な日本人の「孤立した島国」という日本像は改めるべきであると述べ、実際は日本が「列島」であり、「アジア大陸東辺の懸け橋」として、周辺の海を通じて多くの人や物がたえまなく列島に出入りしていると主張している。また、「日本」という国号が古くからいつのまにか決まっているという見方も見直すべきであり、実際は「日本」という国号が七世紀末、689年に実行された飛鳥浄御原令によって定まり、そのときから「日本」ははじめて地球上に現れたのであると主張する(なお、日本国号の成立期に関しては異説もある)。

日本人とはただ「「日本国」の国制の下にある人々」であると定義し、日本国家の出発点以前には日本も日本人も存在しないと考えている。つまり、現在の日本国が支配する地域に暮らしていたのが「日本人」だと定義することは誤りだと述べている。小・中・高の教科書には国名に関わる記述はなく、逆に「縄文時代の日本」、「弥生時代の日本人」などと書かれているが、実際はそれぞれの時代に日本も日本人が存在していなかったと主張し、「旧石器時代に日本人がいた」という新聞記事も現れているが、これらは「神代」から日本が始まったという戦前の史観と近いとしている。

また、成立当初の日本国家、つまり7世紀末から日本国家が支配する地域が現在の日本列島や日本国の領域と同じだったというわけではなく、自然に国境が定まったわけではないと主張している。「日本国」という国家は「侵略」と「征服」で領域を広げたと意識しておくべきであると述べている。アイヌ民族や琉球人などに限らず、日本国家の支配者に蝦夷なども侵略され、軍事力を背景とした力による圧服であったと主張し、そういった認識をもつべきだとしている。

その意味で、網野善彦は「日本人論」・「単一民族論」としての日本人の自己認識を変えようとし、「一国史観」を問い直した歴史学者である。海外の学界にも網野善彦の業績が知られている。


宮崎駿も、「もののけ姫」で、農業以外を生業とする庶民を描くにあたり網野史観にインスピレーションを受けたと話している。この作品について網野自身も「ずいぶん勉強した上でつくられている」と評価した。


江戸時代から続く地主網野家の末男として山梨県東八代郡御坂町(現在の笛吹市)に生まれる。曾祖父の網野善右衛門は山梨中央銀行の前身のひとつである網野銀行の創業者であり、実父は塩山の旧家広瀬家の次男として生まれ網野家へ養子に入る。なお、叔父には右派政治家の広瀬久忠や、同じく右派で戦後は中銀頭取として県政にも影響を持った名取忠彦がおり、網野の幼少期には右派的政治環境にあったことが指摘されている。

幼少期に東京市麻布区桜田町(東京都港区西麻布)へ移住。白金小学校卒業後、1940年(昭和15年)、旧制東京高等学校尋常科入学。このころの友人に氏家齊一郎や城塚登がいる。

1967年(昭和42年)1月に同校を退職し、同年2月に名古屋大学文学部助教授に就任し、名古屋に転居。1973年(昭和48年)には中世史研究会発足に参加している。
1978年(昭和53年)に『無縁・公界・楽――日本中世の自由と平和』が学術書としては異例のヒットを記録。
1979年(昭和54年)、神奈川大学が日本常民文化研究所を招致することが決まり、名古屋大学を辞任し、1980年(昭和55年)10月に神奈川大学短期大学部教授に就任。1993年(平成5年)4月に神奈川大学大学院歴史民俗資料学研究科を開設し、1995年から同大学経済学部特任教授となり、1998年(平成10年)3月に定年退職。


日本常民文化研究所
日本常民文化研究所は、澁澤敬三が1921年に創立したアチック・ミューゼアム・ソサエティを母体として設立された研究機関で1982年に神奈川大学の附属機関となった。日本の民衆文化や市井の生活を調査分析する研究機関として民俗学の研究家の間では高い評価を受けている。


2004年2月27日、東京都内の病院にて死去。享年76。

生誕 1928年1月22日
 日本 山梨県
死没 2004年2月27日(満76歳没)
 日本、東京都


1928年1月22日、江戸時代から続く地主網野家の末男として山梨県東八代郡御坂町(現在の笛吹市)に生まれる。
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Amino Yoshihiko ( Amino Yoshihiko , January 22, 1928 - February 27, 2004 ) is a historian of Japan . My major medieval Japanese history .


" Amino Yoshihiko Collected Works " ( Iwanami Shoten , all 18 volumes + extra issue , 2007-2009 )

" Aspects of the medieval manor "
" - Freedom and peace of the Middle Ages unrelated Japan - Oyake-kai - comfort"
" - The local community and society of the Middle Ages archipelago reconsideration "
" - The sea and the archipelago culture people Japanese society rethink "
"History of Japanese society ( top , middle and bottom) "
" What is " Japan " "
"I reread the history of Japan"



Performance , evaluation and criticism
The cast doubt on Japan image up to it to open up the world of wandering people are people and entertainment people and artisans of the Middle Ages , of the non- settlement of farmers other than , has been a homogeneous nation of agricultural people with vertices emperor , I had an impact on Japan medieval history research . In addition , those who belong to the farmer status historic through the early modern period from the Middle Ages , claimed to have been workers in a variety of occupations , such as commercial and craft as well as farmers in any way. There is also criticism in the theory .
Is carried out from the approach of folklore in Japan history , we introduced the research methods interdisciplinary .
And has written together with Ninomiya Hiroyuki , et al is a introducer of the Ecole des Annales in Japan , and the - "Reading Braudel a " Mediterranean " history as seen from the sea " related to the work of Fernand Braudel , a representative historian of Ecole des Annales . However , Abe is Kinya , have commented on the formation of the theory and methodology of Amino , that not necessarily affect some of the Ecole des Annales .
By that was introduced a community theory of Hiraizumi Kiyoshi as a pioneer in the concept of Fujita - " unrelated - Oyake-kai easy - freedom and peace of medieval Japan " , was criticized .
In " to the peace of the Tokugawa from Sengoku origin wild times of Early Modern Japan " , when the Amino will interpret as the "free" is an event of the medieval history " unrelated " , Watanabe Kyoni is found is " sad dream of post-war leftist " in the theory of Amino configuration itself as well as a classical Marxist , it is criticized .
Also Fukuda Kazuya and Kanji Nishio , in addition to have criticized the historical treatise of Amino his book , in the " History of Japan prostitution " , Atsushi Koyano has criticized the Amino a " prostitute " image .
Also involved in the concept of the Yamanashi Prefectural Museum and compilation of Yamanashi Prefecture history , taking the example Kato , who have the power in the county and local Saegusa Mr. ancient powerful family , his later years , Takeda and Mr Kai Genji in Yamanashi Prefecture History Research the disputed research center , was put forward the need for a study of the clan other than Mr. Takeda . In addition , suggested the possibility was worth guardian Nikaido said the Kamakura period mid-term , I am trying to re- examination of Mr. Takeda evaluation of conventional .


For "Japan" theory
In the writings of late age " What is " Japan " " , said Japan image of the " island nation isolated " Japanese general that it should change , in fact Japan is " archipelago " , " Asia as bridge " of the continent Higashihen , I have claimed that in and out of the archipelago without Monogataema and a lot of people through the sea around . In addition , it should review also view Kokugo called " Japan" that has been decided before I knew for a long time and is determined by the Asuka Kiyomihara Code of seven end of the century , Kokugo of " Japan" has been performed in 689 years in fact , at that time ( there is also a heresy with respect to establishment phase of Japanese issue) to claim the "Japan" to be than appeared on the earth for the first time from .

The Japanese then defined to be the only " people under the system of the country " Japan " " , we believe Japan Japanese, likewise, does not exist in the previous starting point of the Japanese state . In other words , it is said to be defined to be a " Japanese " it 's lived in areas where the current Japan dominated the mistake . Not description related to the country in the textbook of elementary, middle and high , it is written "Japan Jomon " , or " Japanese Yayoi " in reverse , but Japan is Japanese in the age of each actual This application claims that it did not exist , newspaper article " was a Japanese in the Old Stone Age " also appear , but they are close and historical view of the pre-war Japan that began with " Kojiro " .

In addition, the Japanese state of establishment initially , that is areas where Japanese state -dominated from the late 8th century is not to say that was the same region of Japan and the Japanese archipelago , the current claims that the border is not necessarily stated naturally . I have said the state of " Japan " and should be aware and spread the area as " aggression " and " conquest " . You have is claimed is not limited to , such as Ryukyu people and the Ainu people , such as Ezo is also invaded by the ruler of the Japanese state , to have been keep down by force against the backdrop of military power , and that he should have such recognition .

In that sense , it is a historian Amino Yoshihiko is trying to change the self-perception of the Japanese as a " Japanese Theory ", " single race theory" , was re- question the " one country view of history ." Performance of Amino Yoshihiko is also known in academic circles abroad.


Hayao Miyazaki is also talking with inspired Amino view of history in " Princess Mononoke " , in order to draw people to the occupation other than agriculture . Was evaluated to be " made ??on I studied a lot " is also Amino own for this work .


Born in ( Fuefuki current ) gun, Yamanashi Prefecture Higashiyatsushiro Misaka -cho, as the end of man Amino landlord who continued from the Edo period . Amino ZenmigiEmon of great-grandfather is the founder of Amino Bank is one of the predecessor of Yamanashi Chuo Bank, Ltd. , father enters the adoptive family to Amino born as the second son of old family house Hirose Yeomsan . It should be noted , and Hirose Hisatada right-wing politician , cage is Natori Tadahiko that has an effect on the prefectural government as central bank president after the war in the right as well , that it was in the right-wing political environment in childhood Amino has been pointed out to uncle have .

He moved to the city of Tokyo Azabu -ku, Sakurada -cho ( Tokyo , Minato-ku, Nishi-Azabu ) in childhood . Platinum elementary school after graduation , in 1940 , the Tokyo High School old system vulgaris Department entrance . There are Jozuka registered and Ujiie HitoshiIchiro friends this time .

And retired from the school , 1967 ( 1967 ) in January , he became assistant professor in the Faculty of Letters, Nagoya University in February the same year , it moved to Nagoya . You are participating in medieval history study group established in 1973 ( 1973 ) .
" - Freedom and peace of the Middle Ages unrelated Japan - Oyake-kai - comfort" is a hit record of exceptional academic book as 1978 ( 1978 ) .
1979 , the Kanagawa University to bid to host Japan Jomin Culture Research Institute is determined and resigned as Nagoya University , he was appointed Professor of College of Kanagawa University , 1980 ( 1980 ) in October . Opened a Kanagawa University history graduate and Folklore Studies, 1993 (Heisei 5 years) in April , will be the university's Department of Economics Professor from 1995 , and retired in 1998 ( 1998 ) in March .


Japan Jomin Culture Research Institute
Japan Jomin Culture Research Institute became affiliated institutions of Kanagawa University in 1982 with research institutions that have been established as a mother the attic , Myuzeamu Society of Shibusawa Keizo was founded in 1921 . It has received high praise among scholars of folklore as a research institute to study analyzing the life of street people and culture of Japan .


February 27, 2004 , and died at a hospital in Tokyo . Age at death 76 .

January 22, 1928 birth
 Japan Yamanashi Prefecture
February 27, 2004 Date of death (less than 76 -year-old died )
 Japan , Tokyo

January 22, 1928 , was born in ( Fuefuki current ) gun, Yamanashi Prefecture Higashiyatsushiro Misaka -cho, as the end of man Amino landlord who continued from the Edo period .
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山梨県東八代郡御坂町
 (山梨県笛吹市)
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Yamanashi Prefecture Fuefuki
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東京市麻布区桜田町
(東京都港区西麻布)
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Tokyo, Minato-ku, Nishi-Azabu
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位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

山梨県笛吹市 の場合 (経度,緯度)=(35.64736,138.639786)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(35647360,138639786)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
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Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (35.64736,138.639786) if Yamanashi Prefecture Fuefuki
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (35647360,138639786)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
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位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

東京都港区西麻布  の場合 (経度,緯度)=(35.661686,139.720571)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(35661686,139720571)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)

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Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (35.661686,139.720571) In the case of Tokyo, Minato-ku, Nishi-Azabu
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (35661686,139720571)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
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