Birthday Math(誕生日の数学), GPS Math(GPS(位置)の数学)~人と場所をつなげる数学(算数)の旅~
///////////////////////
Journey - mathematics that connects the people and location - (mathematics of GPS (position)) (math birthday) Birthday Math, GPS Math of (arithmetic)
///////////////////////
ジョン・デューイ(英語:John Dewey, 1859年10月20日 - 1952年6月1日)は、アメリカ合衆国の哲学者、教育哲学者、社会思想家。チャールズ・サンダース・パース、ウィリアム・ジェームズとならんでプラグマティズムを代表する思想家である。また米国では機能主義心理学に貢献したことでも知られている。20世紀前半のアメリカ哲学者のなかでも代表的且つ進歩的な民主・民衆主義者(ポピュリスト)だった。(『民主主義と教育』『経験と教育』『学校と社会』)

ローティは「最も敬愛する哲学者」として評価し、「われわれをプラトンとカントの呪縛(ドグマ)から解放した」と指摘したうえで、17世紀の哲学者がスコラ哲学に対して「革命」を興したように、「正確な表象」というそれまでの知識理論を拒絶した点でヴィトゲンシュタインとハイデガーに並ぶとしている。またパトナムもデューイをヒーローとしている。

1916年には『民主主義と教育』「Essays in Experimental Logic(実験論理学論考)」を発表。1919年から1921年にかけて日本と中国を訪れ、中国では長期滞在した。

1929年、世界恐慌が起きる。第一次世界大戦後の1920年代はアメリカの永久の繁栄が謳歌されていた時代であったが、それが崩壊する契機となる。危機の時代のなかで、1931年には『個人主義』を発表する。また1930年代には、教育予算が削減され、数々の学校が閉鎖したり教員が人員整理されたりした。これを受けてデューイも自身の教育理論を反省的に練り直すことになる。1933年にはチャイルズとの共著『経済状態と教育』を発表する。

1934年には『経験としての芸術』と宗教論である『共通の信条』を発表する。1935年の『自由主義と社会的行動』などにおいて、伝統的な個人主義は、社会の集合状態に応じて、不断に計画(プランニング)し更新していくような実験的・協同的な思考と方法にまで再構成されるべきであると主張する。のちこの「実験主義」は『論理学:探究の理論』で一般理論化される。これらのデューイの思想は、1933年からのニューディール政策に対応したもので、フランクリン・D・ルーズヴェルトの「プランニングにおける政府と産業との協同体制」と反響したものだった。

1938年には、『論理学:探究の理論』、1939年にはファシズムの起源について論じた『自由と文化』、1949年にはトランスアクションの概念を論じた『知ることと知られたもの』を発表した。

ヘーゲルから影響をうけ、ヘーゲル的な観念論を、より人間的な経験と反省の世界に引き戻し、プラグマティズムの運動の最終段階として、市民的な思考の道具として「考える」ことを再構築した。


生誕 1859年10月20日
 アメリカ合衆国・バーリントン (バーモント州)
死没 1952年6月1日(満92歳没)
 アメリカ合衆国・ニューヨーク


1859年10月20日、アメリカバーモント州バーリントン町の食料品店に、父アーチボルトと母ルシナの三男として生まれる。
///////////////////////
John Dewey: - The (English October 20, 1859 John Dewey 6 . 1 . 1952) philosopher, education philosopher, social thinker of the United States. It is a thinker on behalf of pragmatism alongside Charles Sanders Peirce, William James. Moreover, we have contributed to the function psychology in the United States are also known. Among the American philosopher of the first half of the 20th century Democratic People's advocate progressive and representative was the (populist). ("Democracy and Education", "education and experience", "School and Society")

After having noted Rorty was evaluated as "philosophers most revered" and "freed from (dogma) spell of Kant and Plato us", philosopher of the 17th century has caused a "revolution" against scholastic philosophy you are lined up in Heidegger and Wittgenstein in that as, it rejected the theory of knowledge to it as "accurate representation". The Putnam is also a hero Dewey.

Announces "Democracy and Education", "Essays in Experimental Logic (experimental logic discussion)" for in 1916. Visit to China and Japan over the 1919 to 1921, I was long-term stay in China.

In 1929, the Great Depression occurs. It was a time of permanent prosperity of the United States has been enjoying the 1920s after the First World War, but it gives an opportunity for it to collapse. Among the times of crisis, I announce the "individualism" in 1931. Also in the 1930s, education budget is reduced, teachers have been or are school personnel organized a number of or closed. It follows that Dewey also recast in Reflective education own theory to that end. To announce the "education and economic status," co-written with Childs in 1933.

To announce the "common creed" is a theory of religion as "art as experience" in 1934. In such "social behavior and liberalism" of 1935, individualism traditional thinking and experimental-cooperative depending on the aggregate state of society, such as going to update constantly planning and (planning) The claim that it should be re-configured to the way. This "experimentalism" is later: is the general theory of the "logic theory of inquiry". Those corresponding to the New Deal from 1933, Dewey thought of these, was what echoed as "cooperative system with government and industry in the planning" of Franklin · D · Roosevelt.

In 1938, "logic: the theory of inquiry", "cultural freedom" discussed about the origin of fascism, and "those known and knowing" discussed the concept of a transaction in 1949 to 1939 I announced.

And influenced by Hegel, pulled back into the world of reflection and experience more humane, the idealism a Hegelian, was re-built as the final stage of the exercise of pragmatism, as a tool of thought civil and "think" that.


October 20, 1859 birth
 United States Burlington (Vermont)
June 1, 1952 Date of death (less than 92-year-old died)
 United States New York


October 20, 1859, in the grocery store in the United States Vermont Burlington town, was born as the third son of the father and mother Rushina arch bolt.

///////////////////////

アメリカ合衆国・バーリントン (バーモント州)
大きな地図で見る
United States Burlington (Vermont)
大きな地図で見る
///////////////////////
ジョンズ・ホプキンス大学
(アメリカ合衆国 メリーランド ボルチモア)
大きな地図で見る
Johns Hopkins University
(United States Maryland Baltimore)
大きな地図で見る
///////////////////////
アメリカ合衆国 コロンビア大学
大きな地図で見る
United States Columbia University
大きな地図で見る
///////////////////////
アメリカ合衆国・ニューヨーク
大きな地図で見る
United States New York
大きな地図で見る
///////////////////////
位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

アメリカ合衆国・バーリントン(バーモント州)の場合 (経度,緯度)=(44.475882,-73.212072)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(44475882,-73212072)(44475882,73212072)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (44.475882, -73.212072) if the United States, Burlington (Vermont)
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (44475882, -73212072) (44475882,73212072)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////English edition ///////////////////////



///////////////////////
位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

ジョンズ・ホプキンス大学の場合 (経度,緯度)=(39.329901,-76.620518)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(39329901,-76620518)(39329901,76620518)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (39.329901, -76.620518) In the case of Johns Hopkins University
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (39329901, -76620518) (39329901,76620518)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////English edition2 ///////////////////////



///////////////////////
位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

アメリカ合衆国・ニューヨークの場合 (経度,緯度)=(40.714353,-74.005973)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(40714353,-74005973)(40714353,74005973)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (40.714353, -74.005973) if the United States New York
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (40714353, -74005973) (40714353,74005973)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////English edition 3 ///////////////////////



///////////////////////