Birthday Math(誕生日の数学), GPS Math(GPS(位置)の数学)~人と場所をつなげる数学(算数)の旅~
///////////////////////
Journey - mathematics that connects the people and location - (mathematics of GPS (position)) (math birthday) Birthday Math, GPS Math of (arithmetic)
///////////////////////
司馬 遼太郎(しば りょうたろう、1923年(大正12年)8月7日 - 1996年(平成8年)2月12日)は、日本の小説家、ノンフィクション作家、評論家。本名、福田 定一(ふくだ ていいち)。大阪府大阪市生まれ。筆名の由来は「司馬遷に(はるか)に及ばざる日本の者(故に太郎)」から来ている。

産経新聞社記者として在職中に、『梟の城』で直木賞を受賞。歴史小説に新風を送る。代表作に『竜馬がゆく』『燃えよ剣』『国盗り物語』『坂の上の雲』など多くがあり、戦国・幕末・明治を扱った作品が多い。『街道をゆく』をはじめとする多数のエッセイなどでも活発な文明批評を行った。


作風
歴史小説家としてはスコット以来の人物中心主義の流れを汲んでおり、直接には司馬遷における『史記』列伝の形式を範にした作家とみることができる。

特徴としては、基本的に登場人物や主人公に対して好意的であり、作者が好意を持つ人物を中心に描く。それによって作者が主人公に対して持つ共感を読者と主人公の関係にまで延長し、ストーリーの中に読者を巻きこんでゆく手法をとることが多い。また歴史の大局的な叙述とともにゴシップを多用して登場人物を素描し、やや突き放した客観的な描写によって乾いたユーモアや余裕のある人間肯定の態度を見せる手法は、それまでの日本の歴史小説の伝統から見れば異質なものであり、その作品が与えた影響は大きい。「余談だが……」の言葉に代表されるように、物語とは直接関係ないエピソードや司馬自身の経験談(登場人物の子孫とのやりとりや訪れた土地の素描)などを適度に物語内にちりばめていく随筆のような手法も司馬小説の特徴の一つであり、そこに魅了されている読者も多い。

評論家の川本三郎からは「一平二太郎」(藤沢周平、司馬遼太郎、池波正太郎)の一人として、「大人の日本人男子」の嗜みとして読むべき作家と評されている。

そのユニークな文体は、のちに、渡部直己や清水義範のパステーシュの対象になったり、あるいは酒見賢一『後宮小説』のようにリスペクトした作品が現れたりした。

作品中の人物の内面描写にはそれほど深入りしないため“浅薄である”とされたり、長編では主題が破綻しているとの批判がある。しかし多くの登場人物を一筆書きにしながら物語を展開してゆく司馬の手法においては、ある程度仕方のないことという反論もなされる。特に内面描写を避けることは、人間を外部から把握し単純化(典型化)して示す18世紀ヨーロッパ小説や漢籍の史書の影響によるところが大きく、「典型としての人間」か「典型からそれようとする内面描写か」という問題は、小説の流儀の問題(18世紀型小説か、19世紀型小説か)であると捉える見方もある。長編の構成力が弱いことも指摘され、前述した「余談だが…」といった言葉で話が脇道にそれることもあるように、たとえば丸谷才一の「全体の五分の三あたりのところから雑になる」「最初の伏線が後半で生かされない」という評がある。ただし、こうした「雑さ」「とりとめのなさ」が磨かれた結果、様々な人物が次々に登場し、ゴシップを振りまいては消えてゆくというグランド・ホテル形式の小説として成功していると評される作品もある(例:『ひとびとの跫音』)。

後年は小説から遠ざかり随想や批評を主としたが、抽象的な思索や哲学性よりも具体的な歴史評論や文明批評を主にし、合理的思考を掲げて考証を行ったところに特徴がある。


1996年2月12日、 腹部大動脈瘤破裂のため国立大阪病院にて死去


誕生 福田 定一(ふくだ ていいち)
1923年8月7日
 日本 大阪府大阪市浪速区
死没 1996年2月12日(満72歳没)
 日本 大阪府大阪市中央区法円坂


1923年(大正12年)8月7日、大阪府大阪市浪速区西神田町(現・塩草)に、薬局を経営する父・福田是定(薬剤師)、母・直枝の次男として生まれた。
///////////////////////
Shiba Ryotaro
Ryotaro Shiba - Japanese novelist, nonfiction writer, (7 days Shiba Ryotaro, 1923 (Taisho 12 years) August 12 February 1996) is critic. Real name, Teiichi Fukuda (Fukuda Teiichi). Osaka-shi, Osaka born. "In Sima Qian? Forced to extend to (much) of Japan's (hence Taro)" from the pen name comes from.

During his tenure as the Sankei Shimbun reporter, was awarded the Naoki Prize in the "Castle of the owl." I will send a breath of fresh air to the historical novel. There are many "Ryoumagayuku" "Moeyoken" "story Kunitori" and "cloud of uphill" Major works, works dealing Sengoku-Bakumatsu-Meiji often. Was subjected to vigorous criticism civilization or the like essays and many other including "Kaidouwoyuku".


Idiom
It has with his flow of person-centric Scott since history as a novelist, it can be regarded as a writer was in the range format in Sima Qian of "Shiji" biographies directly.


Features include a friendly against hero characters and basically, draw around a person the author has a favor. Be extended to the relationship between the hero and the reader empathy the author has on the hero by it, taking the technique Yuku involving the reader in the story often. The technique for drawing a character with lots of gossip with narrative big picture of history, develop an attitude of human positive can afford humor and dry by depiction objective that Tsukihanashi slightly, historical novel of Japan until it It is intended to be heterogeneous from the perspective of tradition, the effect of the work was given large. As by the words "aside ......" of, the story in moderately and (drawing of land visited and interact with the descendants of the characters) experiences with Sima own episodes and not directly related to the story techniques such as essay to go studded also one of the features of the Sima novel, readers who are attracted to it often.

As one "Ippei NiTaro" (Shuhei Fujisawa, Ryotaro Shiba, Shotaro Ikenami) of, and is described as a writer to be read as the accomplishment of "Japanese male adult" from Kawamoto Saburo critic.

Its unique style, later, work was respect Sakami Kenichi as "concubines novel" was or appeared, or been the subject of Pasuteshu Shimizu Yoshinori Watanabe and Naomi.

There is a criticism because it does not get involved so much in psychological depiction of the person of work during or which are considered "a superficial", subject matter and are bankrupt in feature. However, in the method of Sima Yuku to expand the story, while in one stroke the character of many, that objection that there is no way to some extent be made. Place due to the influence of the historiography of Chinese books and 18th-century European novel that shows simplified to (typical of) and to understand from outside the human is large, avoiding the psychological depiction is, trying to Soreyo from "typical or" man as typical "especially The problem of "whether psychological depiction to be, there is also a point of view to capture (or 18 century novel, or 19 century novel) and is a matter of style of the novel. As sometimes wander in one's speech with the words that the configuration force of feature is weak also been pointed out, previously described in "aside ..." and, for example, miscellaneous from the place of three fifths per "whole of Maruya Saiichi there is evaluate become "foreshadowing" The first is that "not kept alive in the second half. However, it is reputed If you have been successful as a novel of Grand Hotel form a result of "sloppy in" these "lack of rambling" has been polished, and disappearing various persons appeared one after another, to sprinkle the gossip There is also a work Ru (example: "Kyoon of Hito-jin").

Was the main criticism and occasional thoughts away from the novel later in life, but is characterized in that the main civilization and criticism Historical Review specific than the philosophy of and abstract thinking, was carried out historical research and the banner of rational thinking some.


February 12, 1996, He died at the National Osaka Hospital for abdominal aortic aneurysm rupture



Birth Teiichi Fukuda (Fukuda Teiichi)
August 7, 1923
 Japan Osaka Naniwa-ku,
February 12, 1996 Date of death (less than 72-year-old died)
 Japan Chuo-ku, Osaka Hoenzaka


August 7, 1923, was born as the second son father Fukuda Zejo Osaka Osaka Naniwa-ku Nishikanda-cho (now Shiokusa), runs a pharmacy (pharmacist), the mother, Naoe.
///////////////////////

大阪府大阪市浪速区塩草
大きな地図で見る
Osaka-shi, Osaka Naniwa-ku Shiokusa
大きな地図で見る
///////////////////////
大阪府大阪市中央区法円坂
(国立大阪病院)
大きな地図で見る
Chuo-ku, Osaka Hoenzaka
(Osaka National Hospital)
大きな地図で見る
///////////////////////
司馬遼太郎記念館
大きな地図で見る
Shiba Ryotaro Memorial
大きな地図で見る
///////////////////////
『竜馬がゆく』
(坂本龍馬誕生地)
龍馬の生まれたまち記念館
大きな地図で見る
"Ryoumagayuku"
(Ryoma Sakamoto birthplace)
Ryoumanoumaretamachikinenkan
大きな地図で見る
///////////////////////
『坂の上の雲』(秋山兄弟生誕地)
坂の上の雲ミュージアム
 (秋山好古、真之兄弟の生家)
大きな地図で見る
"Clouds of uphill" (Akiyama brother Birthplace)
Sakanouenokumomyujiamu
(Birthplace Akiyama antiquarian, of Masayuki brother)
大きな地図で見る
///////////////////////
位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

大阪府大阪市浪速区塩草 の場合 (経度,緯度)=(34.661811,135.489126)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(34661811,135489126)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (34.661811,135.489126) In the case of Osaka-shi, Osaka Naniwa-ku Shiokusa
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (34661811,135489126)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////日本語版 ///////////////////////



///////////////////////
位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

大阪府東大阪市   司馬遼太郎記念館 の場合 (経度,緯度)=(34.659967,135.542672)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(34659967,135542672)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)

///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (34.659967,135.542672) case of Higashi-Osaka Shiba Ryotaro Memorial
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (34659967,135542672)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////English edition 2///////////////////////



///////////////////////
位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

坂の上の雲ミュージアム の場合 (経度,緯度)=(33.841759,132.769228)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(33841759,132769228)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)

///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (33.841759,132.769228) case of Sakanouenokumomyujiamu
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (33841759,132769228)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////日本語版3 ///////////////////////



///////////////////////