Birthday Math(誕生日の数学), GPS Math(GPS(位置)の数学)~人と場所をつなげる数学(算数)の旅~
///////////////////////
Journey - mathematics that connects the people and location - (mathematics of GPS (position)) (math birthday) Birthday Math, GPS Math of (arithmetic)
///////////////////////
バラス・フレデリック・スキナー(Burrhus Frederic Skinner, 1904年3月20日 - 1990年8月18日)はアメリカ合衆国の心理学者で行動分析学の創始者。20世紀において非常に影響力の大きかった心理学者の一人で、自らの立場を徹底的行動主義(radical behaviorism)と称した。B.F. Skinner又はBF Skinnerと表記されることが多い。

スキナーは系統的に行動主義心理学の一員で、他にトールマン、ハル、ガスリーなどがいる。

ヒトを含む動物の行動をレスポンデントとオペラントに分類し、パブロフの条件反射をレスポンデント条件づけとして、またソーンダイクの試行錯誤学習をオペラント条件づけとして再定式化し、行動分析学を体系化した。彼の方法は帰納的で、徹底的行動主義の立場に立つ。外側から観察可能な行動に限らず,人間が行っているすべての行動を研究対象として、反応強化子随伴性、三項強化随伴性の枠組みから、オペラントと環境との関わりによって行動が形成・維持・抑制する過程を分析した。ワトソンの古典的行動主義、や、ハル、トールマン、ガスリーらの新行動主義と共通しているような誤解を受けることが多いが、行動をこころの科学的な研究ができるまでの暫定的な研究対象と考える前者の立場とも、認知などの内的過程を推測して媒介変数を積極的に取り入れる後者とも大きく異なっている。また、認知や感情の存在を否定したと誤解されるが、こうした媒介変数を行動の原因とすることを否定しただけであり、随伴性の結果として生じる状態であると考えていた。

また、直線走路を用いて研究が行われていた時代に、レバーを押すと自動的に餌が出てくる仕掛けを施したネズミ(ラット)用の箱型実験装置スキナー箱や、反応の記録装置として累積記録器を考案。スキナー箱はその後、さまざまな実験動物用に改変され、薬理学や遺伝学の研究にも活用されている。

その後、理論化したオペラント条件づけの教育的応用としてのプログラム学習と、これを具現化したティーチング・マシンを開発。のちのコンピュータ支援教育(CAI)やCBT、WBTといった個別学習方式に少なからぬ影響を与えた。


生誕 1904年3月20日
  ペンシルベニア州 Susquehanna Depot
死没 1990年8月18日
  
1904年3月20日、ペンシルベニア州 Susquehanna Depot 生まれた。
///////////////////////
Burrhus Frederic Skinner (March 20, 1904 Burrhus Frederic Skinner - 8 . 18 . 1990), the founder of behavior analysis in the psychologist in the United States. In one of the psychologist was great highly influential, was referred to as (radical behaviorism) radical behaviorism their position in the 20th century. It is referred to as BF Skinner BF Skinner or in many cases.

A member of behaviorist psychology systematically, are Tolman, Hull, and Guthrie are other Skinner.

Reformulated as operant conditioning trial-and-error learning of Thorndike classified in operant and respondent behavior of animals, including humans, also, as respondent conditioning the conditioned reflex of Pavlov, was codified behavior analysis. His method is recursive, to stand in a position of radical behaviorism. Is not limited to observable behavior from the outside, as study the behavior of all human beings have done, from the framework reaction reinforcer contingency, three paragraphs strengthening contingency, behavior formation and maintained by the relationship with the environment and operant -I was analyzed to suppress process. Be subject to misunderstanding, such as are common and classic behaviorism, Watson, the new activism Hull, Tolman, Guthrie et al. Often, research tentative scientific study of the mind is to be able to action position of the former be considered a target for both, are very different with the latter incorporating actively parameter to guess the internal processes such as cognition. In addition, it is misunderstood that it has denied the existence of emotion and cognition, but it is only denied to be a cause of action of these parameter, I was thinking that it is a condition that occurs as a result of contingencies.

In addition, and box-type experimental apparatus Skinner box rats at a time when research has been carried out by using a straight alley, gave a mechanism that food comes out automatically when you press the lever (rat) for the recording device of the reaction It devised a cumulative recorder as. Then modified in various experimental animal, Skinner box has also been used to study the genetics and pharmacology.

The development program of learning as educational application of operant conditioning Thereafter, theorized, the teaching machine which embodies this approach. I had a considerable influence on individual learning method and CBT (CAI), and computer-aided education WBT of later.


March 20, 1904 birth
  Pennsylvania Susquehanna Depot
August 18, 1990 Date of death
 
March 20, 1904, was born in Pennsylvania Susquehanna Depot.
///////////////////////

ペンシルベニア サスケハナ
大きな地図で見る
Pennsylvania Susquehanna
大きな地図で見る
///////////////////////
ハーバード大学
大きな地図で見る
Harvard University
大きな地図で見る
///////////////////////
ミネソタ大学
大きな地図で見る
University of Minnesota
大きな地図で見る
///////////////////////
インディアナ大学
大きな地図で見る
Indiana University
大きな地図で見る
///////////////////////
位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

アメリカ合衆国 ペンシルベニア サスケハナの場合 (経度,緯度)=(41.745553,-75.806908)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(41745553,-75806908)(41745553,75806908)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (41.745553, -75.806908) In the case of United States Pennsylvania Susquehanna
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (41745553, -75806908) (41745553,75806908)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////English edition ///////////////////////



///////////////////////
位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

ハーバード大学の場合 (経度,緯度)=(42.377003,-71.11666)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(42377003,-71116660)(42377003,71116660)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (42.377003, -71.11666) In the case of Harvard University
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (42377003, -71116660) (42377003,71116660)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////English edition 2///////////////////////



///////////////////////
位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

ミネソタ大学の場合 (経度,緯度)=(44.97399,-93.227728)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(44973990,-93227728)(44973990,93227728)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization)
 
The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!)

(Longitude, latitude) = (44.97399, -93.227728) In the case of the University of Minnesota
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (44973990, -93227728) (44973990,93227728)
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////Deutsch Version3 ///////////////////////



///////////////////////