Birthday Math(誕生日の数学), GPS Math(GPS(位置)の数学)~人と場所をつなげる数学(算数)の旅~ 
///////////////////////
Journey - mathematics that connects the people and location - (mathematics of GPS (position)) (math birthday) Birthday Math, GPS Math of (arithmetic)
///////////////////////
 大村 はま(おおむら はま、本名:大村 濱(読み同じ)、1906年6月2日 - 2005年4月17日)は、日本の国語教育家。

横浜市出身。1928年、東京女子大学を卒業後長野県立諏訪高等女学校(現・長野県諏訪二葉高等学校)を皮切りに教鞭をとる。戦後は東京都内の中学校で教鞭を取り、新聞・雑誌の記事を元にした授業や生徒各人の実力と課題に応じたオーダーメイド式の教育方針「大村単元学習法」を確立した。それに参加した生徒は延べ5000人以上といわれている。
半世紀以上の教鞭実績を称え、1963年には広島大学主催「ペスタロッチー賞(現・ペスタロッチー教育賞の母体)」、1978年には日本教育連合会賞をそれぞれ受賞。また定年退職後も「大村はま 国語教室の会」を結成し、日本の国語教育の向上に勤めた。勲五等瑞宝章を受章。
鳴門教育大学図書館には、「大村はま文庫」として、文献や学習の記録などが収蔵されている。

主な著書
「大村はま 国語教室」(前述の「大村はま 国語教室の会」の元となった)
「授業を創る」
「教えるということ」
「教育に魅力を!」

誕生    1906年6月2日
 横浜市
死没 2005年4月17日

1884年5月23日、横浜に生まれる。
///////////////////////
Omura Hama ( Omura  Hama , real name : same reading Omura Hama , June 2, 1906 - April 17, 2005 ) is , language educator of Japan .

Yokohama from . 1928 , has taught starting with the (now Nagano Prefecture Suwa Futaba high school ) after graduation , Nagano Prefecture Suwa higher girls' school the Tokyo Woman's Christian University . Was established educational policy of made-to-order formula in accordance with the challenges and skills of students each person or class you taught at junior high school in Tokyo , was based on newspaper articles , magazine " Omura unit learning method" after the war . Students who participated in it is said that more than 5,000 total .
Praise the teaching track record of more than half a century , " ( mother of the current - Pestalozzi Education Award) Pestalozzi Award" sponsored by Hiroshima University , winning each of the Japan Federation of Education Award in 1978 in 1963 . In addition, I formed a " meeting of Omura Hama language classroom " after retirement , he served on the improvement of language education in Japan . Awarded a five Isao like Zuihosho .
The Naruto University Library , as " Omura Hama Bunko " , such as a recording of learning and literature is in the collections .

Major publications
( It was the foundation of the " meeting of Omura Hama language classroom ," above ) " Omura Hama language classroom "
"I create a class "
The " that teach "
" Attracted to education ! "

June 2, 1906 birth
?Yokohama
April 17, 2005 Date of death

May 23, 1884 , I was born in Yokohama .
 ///////////////////////
 
神奈川県横浜市
大きな地図で見る
Yokohama City, Kanagawa Prefecture
大きな地図で見る
///////////////////////
長野県諏訪二葉高等学校
大きな地図で見る
Suwa Futaba High School
大きな地図で見る
///////////////////////
 位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

神奈川県横浜市  の場合 (経度,緯度)=(35.443708,139.638026)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(35443708,139638026)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization) 

The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!) 

(Longitude, latitude) = (35.443708,139.638026) In the case of Yokohama-shi, Kanagawa-ken 
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (35443708,139638026) 
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////日本語版 ///////////////////////

素因数分解JavaScript

///////////////////////
 位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

長野県  諏訪二葉高等学校 の場合 (経度,緯度)=(36.045174,138.126291)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(36045174,138126291)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)

///////////////////////
Position divination (GPS prime factorization) 

The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now you!) 

(Longitude, latitude) = (36.045174,138.126291) case of Nagano Prefecture Suwa Futaba High School 
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (36045174,138126291) 
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////English edition ///////////////////////

素因数分解JavaScript

///////////////////////