Birthday Math(誕生日の数学), GPS Math(GPS(位置)の数学)~人と場所をつなげる数学(算数)の旅~
 


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Journey - mathematics that connects the people and location - (mathematics of GPS (position)) (math birthday) Birthday Math, GPS Math of (arithmetic)
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 平田 篤胤(ひらた あつたね、1776年10月6日(安永5年8月24日)-1843年11月2日(天保14年閏9月11日))は、江戸時代後期の国学者・神道家・思想家・医者。出羽久保田藩(現在の秋田市)出身。成人後備中松山藩士の兵学者平田篤穏の養子となる。幼名を正吉、通称を半兵衛。元服してからは胤行、享和年間以降は篤胤と称した。号は気吹舎(いぶきのや)、家號を真菅乃屋(ますげのや)。医者としては玄琢を使う。死後、神霊能真柱大人(かむたまのみはしらのうし)の名を白川家より贈られている。「国学四大人(うし)」
復古神道(古道学)の大成者であり、荷田春満、賀茂真淵、本居宣長とともに国学四大人(うし)の中の一人として位置付けられている。

思想

幽冥論
篤胤は、学問をするにはまず自らの死後の魂の行方を最優先で知らなければならないと断言した。そうして心の安定を得て、初めて学問に向き合えるとした。
本居宣長は、古典に照らして、人の魂はその死後、黄泉国に行くと考えた。黄泉の国はきたなき悪しき国であり、そのことは逃れようのないことで、だから死ぬことほど悲しいことはないと述べた。悲しいものは悲しいのであり、その現実をそのまま受け入れるべきだと説いた。
本居宣長の門人で、平田篤胤にも大きな影響を与えた服部中庸も同様に死者の魂は黄泉国に行くとした。ただし、中庸は黄泉国は空に浮かぶ月のことであり、その世界は須佐之男命(月読命と同神だという)が治めていると考えた。
一方、篤胤は、他の学者のように他界を現世と切り離して考えたりはしなかった。黄泉の国の存在は認めたが、死者の国ではないとした。篤胤は、現実の習俗などから類推して、死者の魂は、死者の世界に行くが、その異界は現世のあらゆる場所に遍在しているとした。そして、神々が神社に鎮座しているように、死者の魂は墓上に留まるものだと考えた。現世からはその幽界をみることはできないが、死者の魂はこの世から離れても、人々の身近なところにある幽界にいて、現世のことをみており、祭祀を通じて生者と交流し、永遠に近親者・縁者を見守って行くのだとした。
これは近代以降、民俗学が明らかにした日本の伝統的な他界観に非常に近いといえる。逆に言えば、民俗学は、国学の影響を強く受けているということでもある。
現世は仮の世であり、死後の世界こそ本当の世界であるとした。これはキリスト教の影響である。篤胤は、キリスト教の教典も、『古事記』や仏典などと同じように古の教えを伝える古伝のひとつとして見ていたのである。


大国主命の主宰神説
篤胤によれば幽界は、大国主命が司る世界だという。大国主命は死者の魂を審判し、その現世での功罪に応じて褒賞懲罰を課すとしているが、死者が受けるその懲罰について、篤胤は詳細を述べていない。これは、篤胤の関心があくまで、この世における人生の不合理性の解決・救済にあり、為政者が望むような倫理的な規範の遵守を説くものではなかったことを示している。
この大国主命の幽冥界主宰神説は、篤胤以降復古神道の基本的な教義となり、近代以降の神道および政教関係を大きく方向付けることとなった1881年(明治14年)の祭神論争の出雲派の敗北で、公的には否定されるが、現在でも多くの神道系宗教で受け入れられている。
幽冥界の全体の主宰神は大国主であるが、各地のことはその土地の国魂神、一宮の神や産土神・氏神が司るとした。この発想は六人部是香に受け継がれ、発展させられている。


『仙境異聞』
「鬼神新論」「本教外篇」「古今妖魅考」「勝五郎再生記聞」「霧島山幽境真語」「稲生物怪録」「幽顕弁」などの一連の異界探究の論考の中に『仙境異聞』全五巻も含まれている。上の巻は三巻で下の巻が二巻そして此の中に「仙童寅吉物語」「神童憑談畧記」「七生舞の記」についての考察がなされている。当時この本は平田家では門外不出の厳禁本であり高弟でも閲覧を許されないといわれていた。内容を概略すると「此は吾が同門に、石井篤任と云者あり。初名を高山寅吉と云へるが、七歳の時より幽界に伴はれて、十四歳まで七箇年の間信濃国なる浅間山に鎮まり座る神仙(寅吉の師翁で杉山僧正と名乗る山人)に仕はれたるが、この間に親しく見聞せる事どもを、師の自ずから聞き糺して筆記せられたる物なるが、我古道の学問に考徴すべきこと少なからず、然れど此は容易く神の道を知らざる凡学の徒に示すべきものには非らず」と記載されている。
以前から異境や隠れ里に興味を抱いていた篤胤は、寅吉の話により、幽冥の存在を確信した。篤胤は寅吉を説得する事により、幽冥で寅吉の見えた師仙の神姿を絵師に描かせ、以後はその尊図を平田家家宝として斎祭った。寅吉が幽界に帰る際には、この師の住まわれると言う信濃国浅間山の隠れ里の山神に対して、篤胤自ら認めた手紙と自著「霊能真柱」を添え、又神代文字への質疑文を、寅吉に托し委ねて山神に献上手渡したという。これ等の経緯やその折に山神や寅吉に手向けた歌などを詠じた文や和歌を、仙境異聞の中に記述する。山神の図は現在東京代々木の平田神社宗家に大切に保管され、滋賀県大津の近江神宮では山神祭として定例の日に祭られている。


生誕 安永5年8月24日(1776年10月6日)
秋田市 谷地町 (久保田城下)
死没 天保14年閏9月11日(1843年11月2日)


1776年(安永5年)8月24日に出羽久保田藩の大番組頭であった大和田清兵衛祚胤の四男として久保田城下の下谷地町(現在の秋田市)に生まれる。

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Hirata Atsutane
Atsutane Hirata ( Hirata Atsutane , 11 days ) leap September ( 1843 November 2 August 24 ( Yasunaga five years October 6, 1776 ) -1843 years ) is Kokugaku persons and Shinto of the late Edo period house - thinker , doctor . From ( now the city of Akita ) Dewa Kubota clan . It is adopted by tactician Hirata Atsushi穏of adulthood Bitchu Matsuyama samurai . The Hanbe Masayoshi , a popular name a childhood name . It was referred to as Atsutane Tanegyo , is ToruKazu years or later from the ceremony of attaining manhood . But乃屋No. ( MaSugenoya ) Vapor吹舎( Ya Ibukino ) , the Ie號. I spend GenMigaku as a doctor . After death , has been awarded from Shirakawa house the name of the ( Shi No dunno only Kamutama ) Holy Spirit Noshin pillar adult . " Four adult Kokugaku ( cow) "
It is Taisei 's revival of Shinto ( Kodo University ) , and is regarded as one of the four adults in Kokugaku of ( cow) Kadanoazumamaro , Kamonomabuchi , with Motoori Norinaga .

Thought

Hades theory
The Atsutane , was declared that must be known at the highest priority to the whereabouts of the soul after death of their own first to the study . Was thus to give a stable mind , and Mukiaeru academically for the first time .
Motoori Norinaga thought, in the light of the classic , after his death , the soul of a person to go to Hades country . Said Hades is a bad bad air country , that in the absence of trying to escape , not that it die So sad about . The sad thing is sad , it was preached that we should accept the reality that .
In Monjin of Motoori Norinaga , Hattori moderation had a major impact on the Hirata Atsutane was also the soul of the dead go to Hades countries as well . However , moderation is that of the moon in the sky is Hades country , I thought ( that it is the same God and life Tsukiyomi ) Susanoomikoto is to have ruled their world .
On the other hand , Atsutane did not think or in isolation and this world the death as of other scholars . Showed the presence of the underworld , but was that it is not the Land of the Dead . Was the Atsutane , by analogy , such as customs of reality , the soul of the dead , go into the world of the dead , but the alien world and are ubiquitous in all parts of this world . And I thought the gods is as though they were sitting in the shrine , the spirits of the dead as something to stay in the tomb on . It is not possible to see the realm of the dead from this world , but also away from the world , you can have to Hades in the familiar place of people , spirits of the dead is a look at the thing of this world , and interact with the living through the ritual , forever was it 's going to watch the next of kin , kinfolk .
I said that this is very close to death traditional view of Japanese modern era , folklore revealed . On the contrary , folklore , also means that it is strongly influenced by Kokugaku .
This world is a transient world , I was in life after death and what is the real world . This is the influence of Christianity . Also Holy Scripture of Christianity , Atsutane is was watching as one of the fable that tells the teachings of old in the same way as Buddhist scriptures such as " Record of Ancient Matters " .


Presided over God theory of great power master's orders
Hades is , that it is the world powers, master's orders govern according to the Atsutane . You have great power master's orders to referee the spirits of the dead , and impose a reward punishment according to the merits and demerits in the this world , but for the punishment of the dead receive , Atsutane does not mention the details . The last is in the solution - relief of irrationality of life in this world is of interest Atsutane , which shows that it did not preach the observance of ethical norms policymakers would want .
Hades presided over Kami-setsu of this powerhouse master's orders are , Izumo faction of deity controversy 1881 it was decided that becomes the basic tenets of the Restoration Shinto Atsutane later , directing a large church and state relations and Shinto modern era of (Meiji 14 years ) in defeat , it is denied to the public , but is accepted by the Shinto religion of many systems today.
Presiding God of the whole realm of the dead is a large country mainly , I was country soul God of the land , Ubusunagami , patron saint of God or Ichinomiya is responsible things around . This idea is passed down to six people section Shi incense , it is developed .


" Fairyland Ibun "
Of alien world exploring a series of " New demon theory" as "the Professor Gaihen ", " ancient and modern times妖魅consider ," " Play Katsugoro Kibun ", " border true language Yu Kirishima ", " Ino record Mononoke " and " Yu Yu Arawa-ben " " fairyland Ibun " all five volumes have also been included in the discussion . Maki above have been made is considered " Senwarabe Torakichi story ", " child prodigy憑談畧記" on " Ki of Nanami Mai " in the此and two volumes is winding down in three volumes . This book has been said to be not allowed to browse in disciples is a strict prohibition book be removed from the premises in the Hirata family at that time . To our alumni , there 's so and so and Ishii AtsushiTsutomu . "此go through clouds and alpine Torakichi the first name , but swollen together in Hades than in the seven -year-old , of Kanen seven to fourteen years old and outlined the contents the upcoming swelling specifications to ( Yamabito that claiming Sugiyama bishop in teacher Okina Torakichi ) Shenzhen sit Shizumari to Asama is made between Shinano country , but upcoming brought writing to Kikitadashi naturally teacher , and the intimate us that to experience during this time it is described consisting of thing , but not a little thing to Kocho academically our old road ,此the non- Laz " to the thing that should be present in the doers of凡学help but know the way of God easily etc. Re deer.
The story of Torakichi , Atsutane you have been interested in Kakurezato foreign country or from previously , was convinced of the existence of deep and strange . By persuading Torakichi , it was drawn to the painter Kamisugata of Sichuan looked at Torakichi of Hades , Atsutane was enshrined as Hitoshi Hirata family heirloom that Mikoto figure thereafter . Served with a letter to the mountain god of Kakurezato of Shinano country Asama say when Torakichi return back to Hades , the dwelling of this teacher , self-admitted Atsutane his book a " true psychic pillar " , also to Jindaimoji that handed presented to Yamagami and entrusted to entrust Torakichi , questions and statements . Are described in the fairyland Revelations , the waka or statement that age and songs Te-muke to Torakichi Yamagami and sometime during that time and history of this , and the like. Figure of Yamagami is a safe place to Hirata shrine Soke of Tokyo Yoyogi now being enshrined in the day of regular as Yamagami Festival at Omi Jingu of Otsu .


( October 6, 1776 ) August 24, 5-year birth Yasunaga
Akita Yachi Town ( Kubota castle )
( November 2, 1843 ) 11 leap September 2002 Died Tempo


Born in ( now the city of Akita ) Shimoyachi town of Kubota castle as a four man Yamato TaKiyoshi Samurai祚胤was a large program head of Dewa Kubota clan on August 24, 1776 .
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秋田市 谷地町 (久保田城跡)
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Akita Yachi Town (Kubota Castle Ruins)
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東京都渋谷区に、篤胤を祭った平田神社
東京都渋谷区、平田神社
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Shibuya-ku, Tokyo, Hirata shrine
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 位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

秋田市谷地町   (久保田城跡) の場合 (経度,緯度)=(39.388796,140.054779)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(39388796,140054779)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)
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Position divination (GPS prime factorization) 

The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now of you!) 

(Longitude, latitude) = (39.388796,140.054779) if Akita valleys of town (Kubota Castle Ruins) 
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (39388796,140054779) 
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////日本語版 ///////////////////////

素因数分解JavaScript

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 位置占い(GPS素因数分解)
   
「GPS利用して、場所のパワー(数)を見つける」!地図上(GPS上)の経度、緯度、高度などから、その場所の「数のパワー」を調べる。素因数分解すれば、その場所のラッキーナンバーがわかる。素数であれば、数の上でのパワースポットとなる。(あなたの今の地点も調べてみよう!)

東京都渋谷区、平田神社 の場合 (経度,緯度)=(35.682808,139.696246)
これをそれぞれ10の6乗して整数にする。(経度×1000000,緯度×1000000)=(35682808,139696246)
さあ、ラッキーナンバーは?(自分で数を入力してみよう!あまり大きな数は・・・注意ね!)

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Position divination (GPS prime factorization) 

The "use by GPS, to find the power of location (number)"! Longitude (GPS on), latitude, and altitude from, I examine the "power of the number" of its location on the map. If factoring, it can be seen lucky number of the place. If a prime number, it is the power spot in number. (We will check to see also point now of you!) 

(Longitude, latitude) = (35.682808,139.696246) if Shibuya-ku, Tokyo, Hirata shrine 
Is an integer in mega respective it. (Longitude * 1000000, latitude * 1000000) = (35682808,139696246) 
Now, lucky numbers? (I great attention ... number it so much! Let's enter the number on your own!)
///////////////////////English edition  2///////////////////////

素因数分解JavaScript

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